“Dit is de financieringsoplossing die het beste bij ons aansloot.”

Aan het woord is Rogier van Beugen, CCO van C Teleport. “C Teleport is het online reisplatform voor met name de maritieme sector. De bedrijven in deze sector hebben bemanning in dienst of huren experts in, die voor onderhoud en inspecties naar de off shore locaties moeten reizen. C Teleport biedt het platform aan waar volledig geautomatiseerd de tickets kunnen worden geboekt, gewijzigd en geannuleerd.

Het platform van C Teleport is in 2018 live gegaan en biedt dus niet alleen de functionaliteit om online vliegtickets te boeken, maar ook de mogelijkheid om volledig geautomatiseerd wijzigingen of annuleringen door te voeren. Vooral het wijzigen en annuleren van tickets is een complexe materie die volledig geautomatiseerd 24/7 via het C Teleport platform wordt gefaciliteerd. Dat is een unieke functionaliteit in die wereld, waar andere spelers nog niet aan kunnen tippen.

C Teleport is in 2019 zover gegroeid dat de eigen middelen onvoldoende waren om het werkkapitaal op te brengen die nodig was om verder te kunnen groeien. Zij gingen op zoek naar het type financieringsoplossing dat het beste aansloot bij hun vraag. Rogier: “De voorspelbaarheid en beschikbaarheid van voldoende werkkapitaal is enorm belangrijk in deze sector. Er zijn grote fluctuaties in onze geldstroom, vooral omdat de aankoop bij de airlines met grote bedragen tegelijk gaat en de betaaltermijnen heel strikt nageleefd moeten worden. Als de airline niet op tijd wordt betaald, vervallen de rechten om tickets te boeken en dan zijn we ‘out of business’. Daarom is het belangrijk dat we niet afhankelijk zijn van het betaalgedrag van onze klanten, maar een oplossing hebben die dit opvangt en meegroeit met de omvang van C Teleport.

Het is helder dat factoring de betaaltermijn van klanten overbrugt en daarmee de cashflow voorspelbaar maakt en meegroeit met de omvang van de omzet. “Bij de selectie van de verschillende factormaatschappijen is gekeken naar de tariefstelling natuurlijk, maar ook naar de automatiseringsgraad. Op basis van hiervan is onze keuze op Togather Finance gevallen.

Tariefstelling is begrijpelijk, maar waarom is de automatiseringsgraad zo van belang voor C Teleport ? Rogier legt uit waarom. “We hebben veel klanten, bij de start waren dat er 60 nu inmiddels is het aantal klanten meer dan verdubbeld en de omzet verdrievoudigd. We sturen veel klanten meer dan vier facturen per maand, we hebben gekozen voor een schaalbaar organisatiemodel dus zochten we naar een partner die het proces van acceptatie, inlezen, uitkeren en opvolgen volledig geautomatiseerd kon laten verlopen. Vanwege de hoge uitkering, de zekerheid van betalen en de geautomatiseerde oplossing die Togather Finance biedt, hebben we voor hen gekozen.

We hebben de samenwerking met elkaar opgestart, waarbij de koppelingen zijn aangelegd, de faciliteit ingericht en C Teleport klantrekening geopend waarbij later ook naast EUR rekening ook een USD rekening is geopend. Wat hebben jullie als meest waardevol ervaren in de samenwerking met Togather? “Alle contacten die we hebben gehad met zowel het sales als operations team zijn altijd zeer goed verlopen. Het team van Togather heeft altijd heel ‘responsive’ gereageerd op de verzoeken die wij hadden. We zijn een klein bedrijf met hoge complexiteit en dan is het prettig om met een partner te werken die dit begrijpt en snel kan inspelen op de vragen die we hebben. Het aansluiten van ons platform en financieel systeem met jullie systeem was een van de soepelste koppelingen die we hebben meegemaakt. Gezien de aard van onze dienstverlening via ons platform hebben we met veel systemen koppelingen moeten maken, hoe dit met jullie platform ging was ideaal voor ons.

Via het platform van Togather worden de klantlimieten bewaakt en waar nodig aangepast, facturen en de openstaande posten worden ingelezen en vindt het debiteurenbeheer plaats over de gehele portefeuille, ook de niet gekochte facturen, uit naam van C Teleport. Hebben jullie hier zelf nog activiteiten aan toegevoegd? “Als onderdeel van het geautomatiseerde herinneringsproces welke door Togather wordt uitgevoerd uit onze naam hebben we altijd voor de hogere factuurwaarden de klanten zelf telefonisch opgevolgd om het persoonlijk contact te houden en om te weten of er iets speelt.

Toch hebben jullie besloten om onze samenwerking te beëindigen, wat is de reden hiervan? Rogier: “De oplossing van Togather heeft ons enorm geholpen om deze periode van groei te overbruggen, tot het moment dat een reguliere kredietlijn bij een bank volstond. Zonder jullie waren we nu niet in deze positie geweest.

Rogier van Beugen: “Voor ondernemingen waar IT belangrijk is in de schaalbaarheid van de organisatie en een technologie partner zoekt die dit aankan, dan kan ik Togather van harte aanbevelen aan die onderneming! Jullie zullen daar een hele goede partner voor zijn.

Het team van Togather dankt Rogier van Beugen en zijn team voor de fijne samenwerking en zijn blij dat wij C Teleport hebben kunnen helpen bij het accelereren van hun groei.

Rogier
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
[15]
[15]
[vgoAlias]
[vgoAlias]
[id^="_form"]
[id^="_form"]
[id$="_submit"]
[id$="_submit"]
[^;]
[^;]
['on' + event]
['on' + event]
[?&]
[?&]
[^&#]
[^&#]
[(d+)]
[(d+)]
[i]
[i]
[results[1]]
[results[1]]
[elem.name]
[elem.name]
[+_a-z0-9-'&=]
[+_a-z0-9-'&=]
[+_a-z0-9-']
[+_a-z0-9-']
[a-z0-9-]
[a-z0-9-]
[a-z]
[a-z]
[el.name]
[el.name]