transport.original.jpg

Houd je bezig met transport en transporteer je facturen naar ons

Het vertrouwen binnen de transportsector staat volgens Transport en Logistiek Nederland op het hoogste punt sinds 18 jaar. De omzet in de transportsector groeit, de prijzen stijgen en de kosten stijgen eveneens, met name door hogere brandstof en personeelskosten. De vraag die veel ondernemers binnen de transportsector zichzelf stellen is of ze voldoende werkkapitaal beschikbaar hebben om de groei te financieren. Met oog op de stijgende personeelskosten en de lange betalingstermijnen van hun debiteuren waarschijnlijk niet. Hoe los je dit op als je je bedrijf toch wilt laten groeien?

Groeiende transportsector

In het laatste kwartaal van 2017 heeft de transportsector het hoogste niveau ooit bereikt. Deze periode heeft volgens het CBS een omzet van 4,4% hoger dan een jaar eerder. Deze hoge omzet heeft de transportsector te danken aan de economische groei. Er is meer werk en dat betekent meer opdrachten. Als jij in de transportsector werkt klinkt dit waarschijnlijk als muziek in je oren, want meer opdrachten zouden ook tot meer resultaat moeten leiden. 

Addertje onder het gras

Natuurlijk is het een goed teken dat de omzet groeit en dat er meer werk is, maar ik hoor je al denken: “er zit vast een addertje onder het gras”. En dat klopt. Er is namelijk een tekort aan personeel ontstaan binnen de sector. Het volgende scenario komt je vast bekend voor: je wilt extra opdrachten aannemen, maar je hebt te weinig personeel. En dat terwijl je wilt groeien. De schaalvergroting in het goederentransport over weg en water zet immers verder door (bron: Rabobank) en jij wilt natuurlijk ook mee op deze ontwikkeling.

Doorbreek de vicieuze cirkel

Een tekort aan personeel betekent in de meeste gevallen dat de personeelskosten in de markt sterk stijgen. Dat is ook in de transportsector aan de orde. Doordat je debiteuren een lange(re) betalingstermijn aanhouden en jij je personeel wel het salaris moet uitkeren, kan er een liquiditeitstekort ontstaan waardoor de gewenste groei wordt geremd. Personeelskosten stijgen, je kunt minder personeel aannemen en daardoor minder sterk groeien dan je zou willen.

Het lijkt een ondoordringbare vicieuze cirkel, maar Togather doorbreekt deze voor ondernemers in onder andere de transportsector. Hoe? Middels factoring 2.0, waarbij je facturen worden overgenomen door Togather, zodat je leveranciers en personeel gewoon worden betaald, zonder dat dit je liquiditeitspositie en slagkracht beïnvloedt.  

De oplossing: factoring 2.0

Als jij met je transportbedrijf doet waar jij goed in bent, dan doen wij waar wij goed in zijn. Wij kopen je facturen en stellen hierdoor direct werkkapitaal beschikbaar voor je transportbedrijf, zodat jij meer liquiditeit hebt om personeel en nieuwe opdrachten aan te nemen.

Werkkapitaal beschikbaar stellen

Doordat Togather je facturen overneemt en hierdoor werkkapitaal beschikbaar stelt, speelt Togather in op de huidige werkkapitaalsvraag voor ondernemers werkzaam in verschillende branches waaronder Transport & Logistiek. Met factoring 2.0 van Togather weet je zeker dat alle facturen betaald worden. Je hoeft je niet meer bezig te houden met de onzekerheid van je geldstromen, van nu af aan kun jij je bezighouden met waar je echt mee bezig wilt zijn: de groei van je bedrijf. Laat de financiële rompslomp aan ons over en richt je op de toekomst!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Bekijk hier het rekenvoorbeeld waarbij je met je eigen cijfers precies kunt zien hoeveel je ontvangt en hoeveel er wordt verrekend.

Of maak gelijk kennis met ons door je nummer achter te laten.