Welke vragen moet de financieel adviseur of accountant nu aan zijn klanten voorleggen?

Wie had het een paar een weken geleden kunnen denken? Wat eerst begon met een ‘vreemd virus’ dat ergens in China de kop opstak, beheerst nu ons dagelijkse leven. Weliswaar horen, zien en lezen we af en toe hoopgevende berichten uit het Verre Oosten dat de grootste piek van virusellende lijkt af te zwakken, het is vanzelfsprekend (helaas!) geen garantie voor wat hier in Nederland nog mogelijkerwijze staat te gebeuren.

Wij zijn er van overtuigd dat accountants, financieel adviseurs en boekhouders ook met gefronste wenkbrauwen kijken naar wat er nu allemaal gaande is in het MKB en daarbuiten. Uiteraard kijkt u als expert terecht heel cijfermatig naar wat er gebeurt bij uw opdrachtgevers of klanten, maar we weten 100% zeker dat u – als adviseur van úw klantenkring – nu ook met een ander oog naar de ontwikkelingen kijkt en daar ongetwijfeld met hen ook over praat.

Dit zijn immers geen ‘normale omstandigheden’.

Sterker nog: dit is een zéér exceptionele situatie waar een normale ondernemer met een gezond bedrijf niet op kon anticiperen!

Landelijke inventaris van knelpunten

Wij zijn daarom nieuwsgierig waar u het nu over hebt met uw klanten. Simpelweg omdat wij u willen ondersteunen. We maken een grote landelijke inventaris van alle vraagstukken waar ondernemers en bedrijven gedurende deze coronacrisis mee worstelen. En, welke belangrijke rol accountants en boekhouders daar in zouden kunnen spelen.

Misschien is dat zelfs een rol waar u zelf initieel nooit over had nagedacht!

Samen oplossen!

Gezien alle reacties die we in de afgelopen anderhalve week al ontvingen, hebben we overigens wel een idee welke specifieke vragen de accountant of boekhouder nu aan zijn klanten moet stellen. Echter,  we willen méér reacties en feedback uit de markt hebben omdat ook wij – als organisatie – nú onze maatschappelijke verantwoordelijkheid willen laten zien; de uitdagingen en knelpunten kunnen we samen oplossen. De belangrijkste feedback tot nu toe is de vraag hoe bedrijven hun financiële administratie 24/7 kunnen beheren. Of anders gezegd: hoe houdt een ondernemer beter vinger aan de pols ten aanzien van het betalingsgedrag van zijn debiteuren?

Daarom… als u accountant, boekhouder of financieel planner bent, neem meteen per mail contact met ons op.

Wij inventariseren uw vragen en we komen snel bij u terug met hulp. Wij hebben de ambitie om voor u het verschil te maken. Wellicht kunnen met elkaar sparren en ontdekken waar wij de helpende hand kunnen bieden. Sterker nog: we komen ongetwijfeld op nieuwe ideeën waarmee wij úw klanten en opdrachtgevers ook verder kunnen ondersteunen; we weten zeker dat er zelfs in deze onzekere tijden mogelijkheden zijn om beter te anticiperen.

We zijn er van overtuigd dat uw klanten en opdrachtgevers daar ook nieuwsgierig naar zijn!

Kom in contact via sales@togatherfinance.nl.

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email